Jump to content
Guest gun

Personnummer??

Recommended Posts

Guest jesper

Det bliver nærmest vendt på hovedet... Hvis du eks havde 031280-1887 i DK, så bliver det til 801203-xxxx i Sverige. (Du får nye cifre i slutningen) Svenskerne skriver jo dato omvendt af hvad man gør i Danmark. Det er en mindre tilvænning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der bliver lavet helt om på personnummeret. Jeg er født 021075 (2. oktober) hvilket bliver lavet om til 751002 i Sverige. De sidste 4 cifre i Danmark er ikke ens med dem i Sverige. Det er slet ikke samme udregningsmetode for disse cifre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hvad er det LIGE der er så hemmeligt!!? *grrr*: "Berit Andnor kunde däremot inte gå djupare in på detaljena eller svara på hur lång tid det kan ta innan skattefrågan är löst."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Gio-> Jeg forstår godt din frustration. Men jeg forstår også godt den søde andenrangsminister. Hun aner ikke hvordan ideerne vil blive modtaget politisk - og hun har helt givet fået massiv mundkurv på, hvad angår detaljerne i forslaget. Det går jo ikke, at der går offentlig debat i noget, som politikerne endnu ikke har forholdt sig til. Men hvorfor skriver jeg overhovedet det her - du ved det jo også?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ulmus, Linket jeg postede har da alt med tråden at gøre ... "Personnummer snart inte ett gränshinder Problematiken med olika personnummer i Danmark och Sverige ser ut att vara nära en lösning, men pendlarna får vänta ännu en tid på ett skatteavtal." Hvis dette gennemføres ville det første indlæg jo være irrelevant? :-) Men linket var mest bare til info.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lise

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man får sit barn der er født i Sverige indskrevet i sit danske pas? Af hvad jeg ved skal man have et DK personnummer for at komme i passet, men det får barnet jo kun hvis man flytter til DK i en periode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest rudolf

gud forbyde at der lige ryger en kommentar off topic i ny og næ hvaba ulmus? det burde jo være dødssynd!!!! :PPPPP

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest rudolf

Ja Ulmus, det er godtnok rigtigt fy fy skamme!!! :PPPPP SHAME ON YOU!!! (Der er et par stykker der ingen julegaver får iår!:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Lise> Du tager "Blot" dine svenske papirer med til en politistation i DK - kan afbefale Frederiksberg, da de ved hvad der skal gøres. Der er forskellige regler alt efter om far og mor er gift eller ej, men det ved de hos Politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites