Jump to content
Guest anders

Sverige - fodele for en enlig mor.

Recommended Posts

Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige' date=' men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?[/quote'] jeps, de findes da.......mig foreksempel;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Fordelen er jo også at der er mange lækre mænd........ Nogle af os er gift og andre er ikke......:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er egentlig meget sjovt. Der er masse af single mænd og par der flytter til Sverige' date=' men jeg tror aldrig jeg er stødt på en single pige, der har taget dette spring. Findes de ?[/quote'] Jeg kender flere, Bunkeflo, Lindeborg, Centrum og mig selv her i Kirserberg. Så vi findes, men har desværre altid andre gøremål, når der arrangeres noget herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja... emnen fra fordele for de enlige mødrer blev til emnen om de single enlige mødrer i Malmö. Helt ærligt, som enlige mor ser jeg ikke så store fordele med at flytte til Malmö. Jo, børnepasningen koster ikke så meget. Jo, daginstitutionerne er åbnet fra 6.30 til 17.30. Men hvad fanden skal man bruge det til, hvis man har en hel dags arbejdsdag i DK, skal være på arbejde 8 timer, DSB og Øresundstogerne kører ikke ordentlig, derfor skal man påregne med mindst 2 timers køretid! Så er børnene i institutionen fra 6.30 til 17.30. Og du tænker på at nå det hele og løber, bliver nervøs for at komme for sent, har dårlig samvittighed... Og når man kommer hjem, så tænker man kun på at lave mad, putte maden ind i maven og lægger sig på sofaen for at se TV avisen og vupti... nu skal vi sove... :( P.S. Jeg savner heller ikke en kæreste. :lol: Jeg har min mor boende hjemme, så for mig er det ikke så slemt. Men åh Gud... når hun rejser hjem....... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved at flytte til Sverige : at slippe for DANMARK :laugh: Jeg er flyttet fordi jeg ikke kunne holde Danmark ud mere. Økonomisk er der ikke de store fordele - faktisk primært en masse besvær fordi man kan få mere i Dk end man får i Sverige og så skal Dk betale op til. Men jeg modtager nu ikke noget som helst - derfor det pisser mig af at skatten ligger man i Dk - men alligevel finder de smuthuller så de ikke engang skal betale børnechecken. Nu har jeg det sådan at jeg kun arbejder hver anden weekend, hvor jeg så til gengæld arbejder fredag til mandag/tirsdag og så har 60-90 timer - så fri i to uger igen. Der kommer mormor over og passer prinsessen ;-) Så mig finder man ikke i ulvetimen foran kølediskene. Og selvfølgelig gjorde det da heller ikke noget at bilen som Danmark syntes skulle koste 180.000 kr - den fik jeg jo næsten gratis med over sundet. Når moar rejser hjem - så kigger du da bare over :-) Men pas på den trehjulede cykel der kommer hvinende om hjørnet - min datter racer rundt i stuerne...

Tja... emnen fra fordele for de enlige mødrer blev til emnen om de single enlige mødrer i Malmö. Helt ærligt, som enlige mor ser jeg ikke så store fordele med at flytte til Malmö. Jo, børnepasningen koster ikke så meget. Jo, daginstitutionerne er åbnet fra 6.30 til 17.30. Men hvad fanden skal man bruge det til, hvis man har en hel dags arbejdsdag i DK, skal være på arbejde 8 timer, DSB og Øresundstogerne kører ikke ordentlig, derfor skal man påregne med mindst 2 timers køretid! Så er børnene i institutionen fra 6.30 til 17.30. Og du tænker på at nå det hele og løber, bliver nervøs for at komme for sent, har dårlig samvittighed... Og når man kommer hjem, så tænker man kun på at lave mad, putte maden ind i maven og lægger sig på sofaen for at se TV avisen og vupti... nu skal vi sove... :( P.S. Jeg savner heller ikke en kæreste. :lol: Jeg har min mor boende hjemme, så for mig er det ikke så slemt. Men åh Gud... når hun rejser hjem....... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg det sådan at jeg kun arbejder hver anden weekend' date=' hvor jeg så til gengæld arbejder fredag til mandag/tirsdag og så har 60-90 timer - så fri i to uger igen[/quote']Det var da liiiige sådan et job jeg skulle ha´... :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites