Guest linea Anmeld indhold Skrevet December 8, 2004 Hej, Vi er flyttet til Malmø for ca. 2 uger siden. Nu er der endelig faldet så meget ro på at vi kan tænke på at få skrevet vores lille pige, 4 måneder, op til forskole. Men - hvor, hvordan og hvorledes gør man? Jeg ved ikke helt hvor jeg skal henvende mig. Og hvor skal hun skrives op? Nogen der kan anbefale et eller flere steder? Vi har hende skrevet op i Kbh. også, da vi begge har arbejde i dk. Er der andre i samme situation? Et eller andet sted er det vel nemmere at have hende i Kbh. ved (akut!) hentning end i Sverige. Men - jeg ville helst have hende i Sverige og så måske få tilknyttet en dame/pige/bedste til hende som kunne hente tidligere ind imellem...! Hvad har I andre erfaring med? Og hvordan gør man rent praktisk? Fortsat dejlig dag ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest linea Anmeld indhold Besvaret December 8, 2004 Hej, Vi er flyttet til Malmø for ca. 2 uger siden. Nu er der endelig faldet så meget ro på at vi kan tænke på at få skrevet vores lille pige, 4 måneder, op til forskole. Men - hvor, hvordan og hvorledes gør man? Jeg ved ikke helt hvor jeg skal henvende mig. Og hvor skal hun skrives op? Nogen der kan anbefale et eller flere steder? Vi har hende skrevet op i Kbh. også, da vi begge har arbejde i dk. Er der andre i samme situation? Et eller andet sted er det vel nemmere at have hende i Kbh. ved (akut!) hentning end i Sverige. Men - jeg ville helst have hende i Sverige og så måske få tilknyttet en dame/pige/bedste til hende som kunne hente tidligere ind imellem...! Hvad har I andre erfaring med? Og hvordan gør man rent praktisk? Fortsat dejlig dag ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ulla Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Du skal henvendt dig i den kommune du bor i, og find så forskolen i dette område evt. telefonbogen, så bliver man skrevet op, husk de tager dem ikke før de er 1 år gamle. Vores datter på 8 mdr skal kun gå her i sverige, og det glæder vi os til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest linea Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Hej Ulla, Arbejder I begge i Dk.? Hvis ja, hvad gør I så hvis hun pludselig skal hentes fx. pga. sygdom? Eller hvis pludselig broen lukkes pga. uvejr og man ikke kan komme til sit barn?? Det er sådanne spørgsmål vi selv har oppe og veje. Jeg vil nemlig helst have hende i svensk forskole og skole når den tid kommer. Jeg fandt ud af at vi høre til Centrum og håber at der måske er nogen der kan anbefale et sted her???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Gisp!! Ja sådan har jeg jo ikke tænkt på det. Altså hvis færgen ikke sejler!! Nu går jeg da lidt i panik. Vi flytter til Bjuv om 2-3 mdr. og kender ikke nogen derovre, så en barnepige bliver lidt svært. Hmm, nå der skal vist tænkes lidt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Dorthe> inden du går helt i panik - prøv engang at ringe til Scandlines og spørg dem, hvor mange gange, færgen har været strandet i f.eks. de sidste 4 år. Så kan du bedre danne dig et overblik. Jeg mener ikke, det er ret mange gange, hvis overhovedet nogle. Der er næsten altid en af færgerne, der sejler og du har jo da 3 linier at vælge imellem, selvom det måske ikke lige, er den du normalt tager. Det er bare et forslag ;o) M.h.t. brolukning kan jeg oplyse, at broen kun har været lukket for togtrafik 1 -een- gang på de lidt over 3½ år, jeg pendlet mellem KBH og Malmö. Det er muligt, at de lukker for biler, men toget er -hvad dette angår- mere stabile. Vindstyrken skal helt op på 33 -øh-et-eller-andet, før toget aflyses. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Ulmus, hvornår var det at broen var lukket ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Judith: jeg kan mindes at toget har været aflyst adskillige gange. Det er ikke få gange, hvor man skulle løbe Kastrup rundt for at finde de indsatte busser .... Det er heller ikke længe siden, hvor en større del af køreplanen over sundet var aflyst. Godt nok kørte der toge, men det var med en begrænset køreplan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Med mindre man pendler på motorcykel eller i campingvogn så er det altså yderst sjældent Øresundsbroen er lukket for al trafik også selvom man kører i bil... Der er ofte meldinger at kørsel med lette og høje køretøjer FRARÅDES men som sagt hvis man lader campingvognen stå hjemme og kører forsigtigt så er det ikke noget jeg ville bekymre mig specielt meget om.. Chancen for at sidde fast i en trafikprop mellem København og et hvilket som helst sted på Sjælland er betydeligt større... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ulla Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Ja vi arbejder begge to i Kbh.....hm ja det har jeg jo heller ikke lige tænkt på mht sygdom osv. men så må en af os jo bare komme hjem, broen har kun været lukket 1 gang i de 2 år jeg har boet her, og det var i 4 timer, toget kørte dog, men det skal nok gå, jeg er ret sikker på at hvis en situation endeligt skulle melde sig, så passer de jo barnet til man kommer, så ingen panik der du :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Ja, men du kunne dog komme over. jeg taler om, at BROEN er totalt lukket, ikke togaflysninger, som der jo er en del af. Fordi toget er aflyst, er der jo stadigvæk muligheder for at komme over. Man kan komme med en bus eller tage en taxa, hvis det drejer sig om at hente barn/børn akut. Jeg tror heller ikke, at man ville blive nægtet et lift, hvis man spurgte med den begrundelse, at man var kommet i klemme og SKULLe nå hjem og hente barn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Strømafbrydelsen sidste år.. Der kunne man sgu da ikke komme over. Og, at man KAN komme over, er da ikke det samme som at man stadig har mulighed for at komme over... jo, hvis man har tid nok, men det har man vel næppe hvis man skal hente et barn i en institution ? Hvis toget t.ex. er aflyst, så kan jeg da ikke bare tage bilen... den står jo li'som i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Palle> broen var helt lukket en morgen, hvor der var snestorm og vindstyrke 33 lige ind på siden af broen. Jeg husker ikke hvornår, men med lidt graveri i gamle arbejdstidsskemaer kan jeg da sikkert finde ud af det, hvis du gerne vil vide det. ;o) Jeg har siden sagt, sådan når snakken falder om, hvad tid man står op å sånt: "Ja, jeg er jo nødt til at høre P4's første trafikmelding kl. 5,25, for hvis broen er lukket, er der jo ingen grund til at stå op." Den kalder som regel et smil frem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Hej igen! Det er godt med orden i sagerne. ;o) Broen var lukket den 22. februar 2002. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Det samme gjaldt i September 2003, under strømafbrydelsen. Der var både bro og tunnel lukket. Dog er det så sjældent at det forekommer, at jeg ikke gad tage det med i overvejelserne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Hej I alt den tid vi har boet her, har jeg aldrig haft problem med ikke at kunne hente min børn (1,5 år) Og når de først er startet i Forskole for i hurtigt en masse nye venner, som man laver en aftale med, om at man kan ringe til dem i akute situationer, og de så tager ens barn med hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Linea 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2005 Igen - barnepige Hej igen, Tager lige tråden op igen ;) Vi er nu faldet godt til her i det svenske og bor i Vellinge, hvor vores pige på 15 mdr. nu går i dagis. Jeg føler ikke at vores netværk er så udvidet, plus jeg er ikke helt sikker på at der er nogen i dagis der kunne tage hende med hjem i tilfælde af bro-lukning. Derfor - er der nogen som kunne have lyst til hjælpe os i sådanne situationer, ved alm. babysitning og måske engang imellem at hente tidligere, så vil jeg/vi meget gerne høre fra dig :) OG - er der nogen som har lyst til at gøre rent hos os? Fredage i ca. 2 1/2 time? Fortsat trevlig helg! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites