Guest anonym Anmeld indhold Skrevet December 1, 2004 hejsa med jer hvad ligger dagpenge satsen på i sverige?? lige nu får jeg højeste dagpenge sats i dk, men da jeg er gravid igen (er på barsel) skal jeg have svensk dagpenge under den næste (den normale dagpenge sats i sverige) er der nogle der ved hvad den er??? jeg vil helst være anonym da det ikke er offentlig gjort med graviditeten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret December 1, 2004 hejsa med jer hvad ligger dagpenge satsen på i sverige?? lige nu får jeg højeste dagpenge sats i dk, men da jeg er gravid igen (er på barsel) skal jeg have svensk dagpenge under den næste (den normale dagpenge sats i sverige) er der nogle der ved hvad den er??? jeg vil helst være anonym da det ikke er offentlig gjort med graviditeten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2004 Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men vil godt kommentere dit ønske om at være anonym, og dette gælder iøvrigt alle andre læsere også. Der er INGEN grund til at underskrive sig "anonym", det gør det bare meget mere besværligt, når man senere vil søge efter et eller andet. Tænk på, hvis mange underskriver sig sådan. Sikken et sammensurium at spørgsmål og svar, ikk.!? Man kan da istedet underskrive sig med et eller andet navn, som ikke nødvendigvis er det rigtige. På den måde er er ingen, der kan se, hvem man er, hvis man helst ikke vil genkendes. ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2004 det er da fuldstændigt underordnet - når der stilles et konkret spørgsmål, og vedkommende til hver en tid ved hvilken tråd hun skal kikke i ? Om man underskriver sig Bob eller anonym, giver da ikke en større problemer med at søge efter et eller andet ? - Derimod er det vel mere vigtigt at opmuntre til at overskriften har en sigende titel. (hvilket jeg da syntes er ramt rimelig godt her ?!) Du kan evt prøve at søge på "Thomas" som forfatter - jeg ved ikke om du syntes der er en større overskuelighed end ved at søge på "anonym" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret December 2, 2004 enig.... Og så er denne tråd vist ubruglig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2004 Hej anonym, jeg ser ingen forskel på om en person underskriver sig med Per, Hans eller anonym. Vi alle kan have sine årsager til dette, og det er vel netop tilfældet her. Jeg kan bedst lide af underskrive mig under mit brugernavn, men sådanne kan vi alle jo være forskellige. Desværre har ingen svar på dit spørgsmål, så jeg håber naturligvis at en her i forumet kan hjælpe. En god ide kunne være at kontakte ØresundDirekt. De kan de træffes på følgende måder: http://www.oresunddirekt.dk/ H.C. Andersens Boulevard 5A 1553 København V Tlf.: +45 33 91 10 49 Stortorget 3 211 22 Malmö Tlf.: +46 (0)40 -17 64 00 Deres e-mail er malmo@oresunddirekt.com ØresundDirekt er en informationstjeneste på tværs af Øresund, og de kan ofte være behjælpelig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 2, 2004 Mon ikke din egen nuværende fagforening er bedste bud. Betaler du skat i danmark, så fortsætter du givetvis i den danske fagforening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret December 2, 2004 Til Jesper! Hvorfor svarer du på noget du ikke ved noget om??? Det er dumt og spild af andres tid!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ulla Anmeld indhold Besvaret December 3, 2004 HMMMMM siger jeg bare......kan det ikke være skide ligegyldigt hvad man underskriver sig med, og hallo der manden prøver vel bare at hjælpe, hvis i ikke vil skrive noget godt så lad dog hellere vær. Satsen i sverige skulle faktisk være lidt højere hvis du er berettet til den højeste, kender ikke tallet men har hørt fra en pige af som også er på barsel at hun får mere end i DK. Kontakt din a-kasse eller skatteverket her i Sv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret December 3, 2004 Hej Anonym. Hvis du arbejder i danmark og betaler til A-kassen i danmark, så skal du ved barsel sikkert overflyttes til den svenske a-kasse. Det skal du spørge dem om i danmark. Hvis du skal overflytte stil en svensk a-kasse så ring dem op og spørg dem hvad satserne er, men der er normalt helt gode her i sverige og barslen er noger længere end i danmark. Men som skrevet kan du henvende dig til http://www.oresunddirekt.dk/ hvis du er usikker på det svenske sprog. Husk at i begge har ret til barsel. Spørg bare igen selv om der kommer dobbelt så mange ligegyldige svar som der kmómmer positive svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret December 3, 2004 hejsa allesammen - tusind tak for hjælpen, er ked af hvis jeg har stødt nogle med at jeg gerne vil være anonym -måske er jeg en bangebuks, men da jeg også er i en dansk mødregruppe herovre vil jeg gerne vente til jeg er helt sikker, men i skal have TUSIND tak for hjælpen - og Carsten jeg er med i både Hk og akassen i dk lige nu... men tak for hjælpen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest r. Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 Dagpenge satsen er 80 % af ens løn. Hvis man tjener mere end skr. 20.075,00 pr. måned er satsen skr. 780 de første 100 dage og herefter skr. 680. Vedrørende barsel er du omfattet det danske barsel system hvis du kan nå at være tilbage 13 uger før fødsel og har arbejdet mindst i 120 timer. Hvis ikke du kan nå det men beholder du dit job har du ikke ret til dagpenge, og du kan ikke flytte a-kasse til Sverige, det kræver en fyring/opsigelse. Ved en opsigelse/fyring henvender du dig til din A-kasse og får en E301 formular hvor du kan flytte din A-kassens ancinitet til et svensk og automatisk får du tildelt 300 dages erstatning i sverige. Når du så går på barsel i sverige kommer man i sygekassen og der gælder der desværre nye regler som jeg ikke kender. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 Til Judith. Der er jo netop et budskab i at lade Anonym stå som "navn" her. Jeg vil meget gerne se din kommentar til den kvinde, der endnu ikke har lyst til at komme ud med, at hun er gravid endnu. Det siger hun jo inddirekte med valg af "anonym". Dit argument holder ikke efter min mening! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2004 Jeg tror, at I allesammen har misforstået mit indlæg, men når jeg nu læser det igen, kan jeg godt se, at det ER nemt at misforstå. Jeg mente ikke, at det er et problem at være anonym, det synes jeg bestemt er OK. Det, jeg mener, er bare, at når man bruger "anonym" som mærke, er det sværere senere at henvise til indlægget. Istedet for at bruge betegnelsen "anonym" kunne man jo ligeså godt underskrive sig "Barbie", "Snehvide", "Mor", "Mamma" "24 år" eller hvad som helst. Det var bare det, jeg mente. Jeg er ked at, at mit indlæg skabte så megen polemik, det var slet ikke hensigten. Alle har da lov at skrive her også uden at bruge deres eget navn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites