Guest dorthe Anmeld indhold Skrevet November 8, 2004 Vi skal om godt 3 måneder flytte til Sverige (Bjuv) hvor vi er i gang med at bygge hus :-) Er der nogen der ved, hvad man gør med f.eks. bestilling af el når man endnu ikke har et person nummer? For så vidt jeg har forstået, kan man ikke få et sådan nummer før man er flyttet til Sverige. Et andet spørgsmål lyder på følgende: Vi har et barn på 10 mdr. så hun når at blive et år inden hun skal starte i vuggestue i Sverige. Men hvad gør man når man føder et barn i Sverige. Deres regel lyder på, at et barn ikke kan komme i vuggestue før det er et år, men så længe har vi jo ikke orlov. Er der nogen der har erfaring med det? Håber at der er nogle som kan gøre os lidt klogere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret November 8, 2004 Vi skal om godt 3 måneder flytte til Sverige (Bjuv) hvor vi er i gang med at bygge hus :-) Er der nogen der ved, hvad man gør med f.eks. bestilling af el når man endnu ikke har et person nummer? For så vidt jeg har forstået, kan man ikke få et sådan nummer før man er flyttet til Sverige. Et andet spørgsmål lyder på følgende: Vi har et barn på 10 mdr. så hun når at blive et år inden hun skal starte i vuggestue i Sverige. Men hvad gør man når man føder et barn i Sverige. Deres regel lyder på, at et barn ikke kan komme i vuggestue før det er et år, men så længe har vi jo ikke orlov. Er der nogen der har erfaring med det? Håber at der er nogle som kan gøre os lidt klogere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jacob Anmeld indhold Besvaret November 8, 2004 Person nummer:-) Man henvender sig personligt i et elselskab, de laver så en tilmelding på et fiktivt personnummer, få kontorets mail, så sender du dem dig rigtige personnummer når du får det :-) Simple as that :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest louise Anmeld indhold Besvaret November 9, 2004 hejsa jeg har selv født en pige d.22 august og det kommer til at passe med at jeg har 14+32 ugers barsel men så har jeg også ferie jeg ikke nåede at holde og ellers kan få barslen gorlænget med 8 eler 14 uger mod nedsat ydelse. men er man heldig er der også nogle dagplejemødre som vil tage dem før, personlig skal min pige i förskola i oxie - hvor vi bor har lige et spørgsmål ang i er ved at bygge for vi leder et en grund, og er indtil videre skrevet op i malmø, har du nogle sider hvor jeg kan søge på grunde. hilsen louise karup Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret November 9, 2004 Louise> Måske lidt off-topic, men søg på www.bovision.se og www.hemnet.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 Vi skal bygge hus i Bjuv gennem Älvsbyhus. Ved at de har flere ledige grunde. Og med det koncept de tilbyder skal man kun smide ca 40 kr i udbetaling. Prøv at se på deres hjemmeside www.alvsbyhus.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anfield Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 Dorthe: 40 kr? Så kan jeg vist også være med der hehe.. Er det 40 sek, eller 40 dkr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 Tror måske lige du er naiv nok!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 Ups!! ja altså 40.000 dkr :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anfield Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 Ja Thomas, ironi har jyder sgu aldrig haft Jeg havde slet ik gættet der manglede et K eller tre 0'er Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret November 17, 2004 Er der nogen som bor i Bjuv, og kender til deres børn & unge politik? Jeg er meget interesseret i at vide, om vores datter kan blive i vuggestuen, når jeg engang igen skal på barsel. Det har jo lidt indflydelse på, hvornår man føler sig parat til barn nr to :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest birgitte Anmeld indhold Besvaret November 18, 2004 Hej Dorthe! Du kan gå ind på Bjuv's hjemmeside, der tror jeg nok der står det du vil vide. www.bjuv.se - og gå så ind under førskola. Håber det kan hjælpe dig! V.H. Birgitte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret November 18, 2004 Der har jeg været inde - mange gange :-) Men der står ikke alt hvad jeg vil vide. Ved godt at jeg bare kan ringe til Bjuv kommune. Men jeg kunne godt tænke mig, at høre fra andre, som har børn i inst. i Bjuv. Også for at høre om deres erfaringer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2004 Dorthe, bare lige et forslag. Hvorfor prøver du ikke at snakke med de andre forældre i dit barns vuggestue, de må da kunne give dig de oplysninger, du ønsker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dorthe Anmeld indhold Besvaret November 18, 2004 Fordi vi først flytter til Bjuv om 3 mdr :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2004 Hej Dorthe, vi bor i Limhamn og der gælder det at gå man hjemme på barsel kan man have den store i institution 15 timer om ugen. Det er reglerne for Malmö mig bekendt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites