Jump to content
Guest dorthe

Så tager vi springet

Recommended Posts

Guest dorthe

Vi skal om godt 3 måneder flytte til Sverige (Bjuv) hvor vi er i gang med at bygge hus :-) Er der nogen der ved, hvad man gør med f.eks. bestilling af el når man endnu ikke har et person nummer? For så vidt jeg har forstået, kan man ikke få et sådan nummer før man er flyttet til Sverige. Et andet spørgsmål lyder på følgende: Vi har et barn på 10 mdr. så hun når at blive et år inden hun skal starte i vuggestue i Sverige. Men hvad gør man når man føder et barn i Sverige. Deres regel lyder på, at et barn ikke kan komme i vuggestue før det er et år, men så længe har vi jo ikke orlov. Er der nogen der har erfaring med det? Håber at der er nogle som kan gøre os lidt klogere :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dorthe

Vi skal om godt 3 måneder flytte til Sverige (Bjuv) hvor vi er i gang med at bygge hus :-) Er der nogen der ved, hvad man gør med f.eks. bestilling af el når man endnu ikke har et person nummer? For så vidt jeg har forstået, kan man ikke få et sådan nummer før man er flyttet til Sverige. Et andet spørgsmål lyder på følgende: Vi har et barn på 10 mdr. så hun når at blive et år inden hun skal starte i vuggestue i Sverige. Men hvad gør man når man føder et barn i Sverige. Deres regel lyder på, at et barn ikke kan komme i vuggestue før det er et år, men så længe har vi jo ikke orlov. Er der nogen der har erfaring med det? Håber at der er nogle som kan gøre os lidt klogere :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

Person nummer:-) Man henvender sig personligt i et elselskab, de laver så en tilmelding på et fiktivt personnummer, få kontorets mail, så sender du dem dig rigtige personnummer når du får det :-) Simple as that :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest louise

hejsa jeg har selv født en pige d.22 august og det kommer til at passe med at jeg har 14+32 ugers barsel men så har jeg også ferie jeg ikke nåede at holde og ellers kan få barslen gorlænget med 8 eler 14 uger mod nedsat ydelse. men er man heldig er der også nogle dagplejemødre som vil tage dem før, personlig skal min pige i förskola i oxie - hvor vi bor har lige et spørgsmål ang i er ved at bygge for vi leder et en grund, og er indtil videre skrevet op i malmø, har du nogle sider hvor jeg kan søge på grunde. hilsen louise karup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dorthe

Vi skal bygge hus i Bjuv gennem Älvsbyhus. Ved at de har flere ledige grunde. Og med det koncept de tilbyder skal man kun smide ca 40 kr i udbetaling. Prøv at se på deres hjemmeside www.alvsbyhus.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dorthe

Er der nogen som bor i Bjuv, og kender til deres børn & unge politik? Jeg er meget interesseret i at vide, om vores datter kan blive i vuggestuen, når jeg engang igen skal på barsel. Det har jo lidt indflydelse på, hvornår man føler sig parat til barn nr to :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest birgitte

Hej Dorthe! Du kan gå ind på Bjuv's hjemmeside, der tror jeg nok der står det du vil vide. www.bjuv.se - og gå så ind under førskola. Håber det kan hjælpe dig! V.H. Birgitte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dorthe

Der har jeg været inde - mange gange :-) Men der står ikke alt hvad jeg vil vide. Ved godt at jeg bare kan ringe til Bjuv kommune. Men jeg kunne godt tænke mig, at høre fra andre, som har børn i inst. i Bjuv. Også for at høre om deres erfaringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites